torsdag 16. juli 2009

Hurra for vårt første eksterne sushitips

Denne flotte anmeldelsen kommer fra en sushielsker som har vært på langtur. Les og notér:-)

Kjære sushi-blogg, jeg skulle gjerne lagt ut innlegg direkte, men må bruke gammeldags mail for å få ut min internasjonale anbefaling. Ja ja – uansett stort at det nå finnes en sterkt ønsket og sårt etterlengtet sushiblogg i Trondheim. Neste skritt må jo være å lage underblogger for andre spesialiteter. Og naturligvis kjekt å kunne bidra med beleven sushi-anbefaling fra San Francisco!Restauranten er egentlig to restauranter, nemlig Hotei og Ebisu. Hotei har adresse 1290 9th Avenue, San Francisco, CA 94122, http://www.hoteisf.com/. Driveren av Hotei er den samme som driver Ebisu, som er regnet som topp 3 i San Francisco og Ebisu ligger på andre siden av gata i forhold til Hotei. Den eneste forskjellen mellom de to er at du må vente 30-45 minutter for å få bord på Ebisu, men siden Hotei ikke er så kjent, kan du stort sett få bord med en gang. Ebisu har for øvrig en restaurant på San Francisco International Airport også, så reisende kan få seg en Sushi.
På Hotei er det trangt, enkelt, hektisk og stappfullt, servitørene ser sushi-etniske ut (japanske?) og de serverer altså ufattelig deilig mat. Dessverre var jeg fersk sushi-elsker den gangen jeg var der, så jeg kom i ulykka med en rå ål og resten av måltidet var spolert. Men mine ekspertvitner under måltidet kan 1) gå god for at jeg spiste opp og 2) vurderer restauranten til beste sushien i San Francisco. Her en ekspertuttalelse fra min bror:”Det som jeg og kona synes er den beste paa Hotei er en Sushi som heter 49'ers. Den har ris, laks, avocado og ei skive sitron. Den er enkel, men genial og akkurat sitron skiva frisker opp enormt. Vi var i San Francisco for to uker siden og var paa Hotei, saa den plassen kan jeg finne fram til mens jeg sover.”
Ang internasjonal sushi så har jeg for egen regning en VARNING å komme med. Jeg har nemlig EN gang spist sushi på Kastrup. Den var milevis under null og jeg advarer alle sushi-elskere på det sterkeste mot flyplass-sushien på Kastrup. Den er bånn.

S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten