fredag 24. juli 2009

Ferdigsushi - holder den mål?

Også vi sushibloggere har noen ganger tydd til ferdigsushi - og med det menes sushi som selges i butikk/kiosk som de får fra en eller annen leverandør. Har opplevd flere steder i utlandet, blant annet Australia, at dette kan være ok sushi for en billig penge, men i Norge har vi ennå tilgode å bli helt overbevist. På matvarehuset Ultra i Trondheim selges for eksempel bokser med ferdigsushi i ulike størrelser (fra Lille Asia, men hvor er det??) - med opptil tre/fire dagers holdbarhet !(!)! Dette gjør at den friske følelsen som er så viktig med sushi, forsvinner. Tørr, gammel ris (og fisk) er ikke akkurat det vi er på jakt etter. Noen av dere som har tips om god, fersk ferdigsushi noe sted? Bruk kommentarfeltet, eller tips oss: trondheimmoriawase@gmail.com

6 kommentarer:

  1. Ferdigsushi er jo et godt alternativ til annen, mindre sunn fast food, men ellers er jeg ikke tilhenger av at sushi skal gå raskt, jeg da. :)

    Lille Asia tror jeg faktisk er denne:
    http://www.sushiordeath.com/raw/lille-asia/2007/
    Har også smakt deres ferdigsushi og er enig med dere. Den holder ikke mål. Ellers så er det jo disse sushi-jentene med Sushisi da. Men der må man jo gjøre en innsats selv:
    http://www.sushiordeath.com/raw/sushisi-the-sushi-kit/2007/
    Sushi Popper er noe som kommer i USA om dagen. Men jeg er ikke sikker på at jeg vil at verden skal gå dit heller... :)
    http://www.sushiordeath.com/raw/sushi-popper/2009/

    SvarSlett
  2. dem hadd kjempe god sushi på smart club før, men det e jo algt ned i tr.heim. Ellers e har kvikk helt ok sushi, har smakt på ica og den smakt rett og slett dritt. smakt gammelt.

    SvarSlett
  3. sushi lager jeg selv.
    Ikke ser den særlig estetisk ut til tider og jeg vil at min sashimi, maki, ngiri skal være 100% ferskrullet pga konsistensen til risen og noriarket.

    Hvorfor skal alt gå så fort?

    Jeg elsker ritualet og prosessen rundt det.
    Vil du ha noe kjapt, halvgjort, bdritent halv/hel fabrikat som er dyrt, kjøp en frossenpizza.

    føler det er litt å pisse på en urgammel tradisjon.

    SvarSlett
  4. Det var Jan Kristian Dahl som sto for sushien på Smart Club før. Så ikke rart den var god.! Han jobber forresten på bryggenasiancooking nå!

    SvarSlett
  5. Aha, interessant om sushien på Smart Club!

    SvarSlett

 
Blogglisten